Gør det tekniske simpelt med HyperConnect

Digitaliseringen har for alvor gjort sit indtog i Danmark. Det er en fordel i bestyrelsesarbejdet, hvor smarte løsninger som HyperConnect kan være med til at spare såvel bestyrelse som beboere både tid og besvær.

Det kan være svært at overskue ting, der er uhåndgribelige. Dét gælder for eksempel digitale løsninger, der ikke kan ses med det blotte øje. Måske ved man, hvad det er, men man ved ikke nødvendigvis, hvordan de teknisk set fungerer, hvad der skal til for, at der opstår problemer, og hvor og hvordan disse kan holdes øje med.

I en boligforening er der mange digitale produkter og ydelser, som har afgørende betydning i hverdagen både i forhold til bekvemmelighed, funktionalitet og sikkerhed. I flæng kan nævnes WiFi, vaskeri, dørtelefoni, cts (central tilstandskontrol og styring), overvågning, klimaanlæg og meget mere.

Ved at samle boligforeningens digitale produkter og ydelser i ét system gøres hverdagen nemmere.

Saml foreningens digitale løsnigner ét sted

Ofte er disse digitale produkter og ydelser hver især spredt ud på forskellige løsninger og platforme. Det kan gøre det uoverskueligt at holde overblikket over de forskellige løsninger. Er foreningens overvågningssystem nede, er det én leverandør, der skal tages fat i. Er der fejl på dørtelefonen, er det en anden. Og virker internettet ikke, er det en helt tredje, der skal kontaktes for at identificere problemet.

I en boligforening er der mange digitale produkter og ydelser, som har afgørende betydning i hverdagen.

Det er en gevaldig tidssluger i bestyrelsesarbejdet at skulle rette blikket et nyt sted hen hver gang, der er opstår problemer eller fejl på foreningens digitale løsninger.

Helhedsløsningen HyperConnect samler og administrerer foreningens netværk i ét samlet bolignet og digitaliserer på den måde hele bygningen. Det giver bestyrelsen, administrator og vicevært sikker styring af ejendommens faciliteter samtidig med, at det gøres nemt at administrere og overvåge alle digitale enheder. Er der udfald som f.eks. strømsvigt, bliver I straks alarmeret. Samtidig er fejlretningen gjort nemmere, da systemet hurtigt kan spore fejlen. Det minimerer arbejdet for administrator og bestyrelsen og mindsker gener for beboerne, fordi fejlen opdages, før en beboer f.eks. må klage over manglende varme. I slipper altså for at bekymre jer om teknik og fejlfinding, og det kommer jer og beboerne til gode.

Det bæredygtige perspektiv

Ved at gøre data nemt tilgængeligt får man de absolut bedste betingelser for at kunne regulere adfærd og dermed optimere forbruget i de enkelte boliger. Indsamling af data er i det hele taget en vigtig brik i at blive klogere på, hvordan man kan drive en mere bæredygtig og energieffektiv forening. Blandt andet gør det foreningen bedre rustet til at kunne imødekomme de stigende reguleringsmæssige krav, der er på området samt hjælpe til f.eks. at dokumentere foreningens CO2-regnskab.

HyperConnect - kort fortalt

HyperConnect er en platform, der samler alle foreningens anlæg og netværk som f.eks. WiFi, indeklimaanlæg, sikkerhedsløsninger mm. ét sted.

Det gør livet nemmere for såvel bestyrelse som beboere, og så minimerer det risikoen for skader, fordi eventuelle fejl og problemer hurtigt og nemt lokaliseres.

Start hvor I er, udvid når det passer

HyperConnect er en skalerbar løsning. Det kan fungere som en enkel løsning baseret på én enkelt switch til et stort lukket netværk med lige så mange switches, der er behov for.  Det betyder, at I som forening kan starte med kun at have f.eks. overvågning koblet på. Får I senere lyst til og behov for at koble f.eks. internet og dørtelefoni på, kan I let tilføje disse også.

Artiklen er skrevet af Caroline Flaga Vindelev, skribent hos Min Boligforening, for DKTV.

Denne og andre artikler kan læses i Håndbogen for Min Boligforening 2023.