Skræddersyede totalløsninger til fællesvaskeri giver optimalt udbytte for din boligforening

Etablering af fællesvaskeri kan hurtigt blive en stor udgift for boligforeninger. Det kan derfor være fordelagtigt at vælge maskiner, der er af høj kvalitet og kan holde længe.

Betal pr. vask

Selvfølgelig koster det nogle penge, når man skal etablere et fællesvaskeri i en boligforening. Man kan dog ofte få en løsning, hvor man betaler pr. vask – og lader Miele Professional ordne resten. Her får boligforeningen en skræddersyet totalløsning med det antal vaskemaskiner, tørretumblere og en betalingsløsning, som man gennem en behovsafdækning, når frem til, vil være den mest optimale løsning for beboerne. Det eneste boligforeningen skal gøre, er at lægge lokaler til og betale en fast pris pr. vask. Det er nemt, og beboerne kan hver dag glæde sig over at have adgang til førsteklasses maskiner.

Når mange beboere deles om et fællesvaskeri er det en god ide at tænke i mange forskellige vaskeprogrammer og sprogpakker, så alle tilgodeses.

Maskiner der passer til alle

Det er en fordel for en boligforening, når mange forskellige beboere benytter fællesvaskeriet, at brugen af maskinerne fungerer intuitivt. Miele tilbyder derfor 21 forskellige vaskeprogrammer samt en stor sprogpakke, så alle nationaliteter bliver tilgodeset.

Står din boligforening og skal til at investere i et nyt fællesvaskeri, så er der hjælp at hente på www.faellesvaskeri.dk

Den store forskel ligger i detaljen

Traditionelle tromler består af en masse huller, som, afhængig af deres størrelse, har en tendens til at slide unødigt på tøjet. Under centrifugeringen presses tøjet ud i de små huller. Det kan resultere i irriterende trådudtræk. En SoftCare-tromle sikrer exceptionel skånsom vask ved at tromlen er konstrueret efter helt nye principper, hvor slitage, huller og irriterende trådudtræk mindskes. Det giver brugerne det allerbedste vaskeresultat med mindst muligt slid.

Designet til at passe på tøjet

Under vask danner den særligt hvælvede konstruktion en vandfilm mellem tøjet og tromlen. Det nedsætter friktionen og dermed slitagen på tøjet i forhold til vask i en traditionel tromle. De færre og mindre huller i tromlen gør, at tøjet ikke presses fast mod væggen, og at trådudtræk reduceres i videst muligt omfang, også ved de højeste centrifugeringshastigheder. En yderligere gevinst ved Mieles SoftCare tromle er, at fremmedlegemer som fx. BH-bøjler ikke kan gå gennem hullerne og sætte sig fast i afløbsventilen med dyre reparationer til følge.

Betalingsløsning til fællesvaskeriet

Behovet for en betalingsløsning i fællesvaskeriet, som er nem at anvende og nem at administrere, står højt på ønskesedlen hos alle boligforeninger med et fællesvaskeri. MieleLogic er en fremtidssikret betalingsløsning, som letter administrationen af fællesvaskeriet, og som samtidig gør det nemmere for beboerne at reservere og betale for deres vask.

Betalingsløsningen kan sammensættes, så den dækker den enkelte forenings behov.

Den daglige brug sker enkelt via en portal på nettet eller som en integreret del af boligforeningens egen hjemmeside. Man bestemmer selv, hvor avanceret løsningen skal være. Om det skal være en skærm til selvbetjening i vaskeriet med Dankort betaling, eller om det skal være en løsning med reservationer via nettet, SMS påmindelser, adgangskontrol, betaling via huslejen - eller noget helt tredje. Det er helt op til boligforeningen. Betalingsløsningen kan sammensættes, så den dækker den enkelte forenings behov.

Derfor vælger boligforeningerne kvalitetsmaskiner

Grunden til at vores mange brugere af Miele fællesvaskerier er så glade for deres løsning er, at de oplever, at de har:

• Færre driftstop og mindre bøvl med maskinerne. Kvalitets maskiner holder til hverdagen og mange forskellige brugere

• Langtidsholdbare maskiner som er konstrueret til mange års hårdt slid. Når først maskinen er installeret, så kører den bare. År efter år.

• Maskiner som er billigst på den lange bane. Med længere holdbarhed, færre driftstop og mindre energi-, vand- og sæbeforbrug bliver kvalitetsmaskiner hurtigt en god forretning

Fleksible løsninger og høj kvalitet giver tilfredse brugere

Miele har i mange år været førende inden for fællesvaskerier på det danske marked og har installeret over 6.000 fællesvaskerier. Det giver erfaring med projektering, håndtering og servicering af fællesvaskerier. Fleksible og skræddersyede løsninger kombineret med høj kvalitet, giver tilfredshed. I den forbindelse har vi fået udarbejdet en analyse af det uafhængige institut Mercuri International, som viste, at hele 97 % af vores eksisterende kunder, vil købe en maskine fra Miele Professional igen.

Få hjælp til at træffe det rigtige valg

Står jeres boligforening overfor at investere i et nyt fællesvaskeri, så er der hjælp at hente på ”Fællesvaskerianvisning”. Det er en hjemmeside, hvor du skal svare på 8 spørgsmål og til gengæld får du et fuldt overblik over:

• Alt det du skal huske, tænke på og overveje

• Faldgruber og muligheder

•  Alt fra ønsker til betalingsløsning og driftsøkonomi til servicekrav og finansiering

Tag testen og få en fællesvaskeri-anvisning, som gør det nemmere at tage en beslutning. Hvad enten du vælger Miele eller ej. Du finder siden på www.faellesvaskeri.dk

Artiklen er skrevet af Kurt Laugesen, account manager, Miele Professional.

Denne og andre artikler kan læses i Håndbogen for Min Boligforening 2023.