Digitale løsninger giver mere tid til nærvær

Hverdagen bliver lettere med digitale løsninger - også for dig som bestyrelsesmedlem i en boligforening.

Den digitale udvikling går rasende stærkt for tiden – på samme måde bliver vores forventninger til, hvor lang tid en opgave skal tage at få løst mindre. Vi forventer at få selv komplicerede opgaver løst hurtigt. Samtidigt prioriterer vi den personlige nære kontakt. Og det er helt rimeligt, også i jeres samarbejde med ejendomsadministrator.

priscilla-du-preez-YXJ3EGKPlCY-unsplash.jpg

Personlig kontakt

Som bestyrelsesmedlem skal tiden ikke bruges på at lede efter gamle dokumenter og regne på jeres forenings økonomi. I kan med rimelighed forvente, at alle foreningens dokumenter er digitalt tilgængelige for jer, og at I nemt kan danne jer et overblik over foreningens økonomi. Står foreningen overfor et kommende projekt? Så har I måske brug for en drøftelse af foreningens økonomiske muligheder og konsekvenser.

Værdien i samarbejdet med jeres administrator opstår, når der er tid til en dybdegående samtale om de ideer eller udfordringer, som jeres forening står overfor. Her kan administrator hjælpe med information om gældende regler og rådgive om, hvordan I i foreningen opnår det, som I gerne vil i fremtiden.

Med digitale løsninger kan vi bruge kortere tid på de ensartede, tidskrævende arbejdsopgaver, og få mere tid til nærværet.

Hverdagen lettes med digitale løsninger

Hos SJELDANI Boligadministration vil vi gerne gøre hverdagen lettere – både for jer som bestyrelsesmedlemmer og for os selv. Derfor har vi udviklet en hjemmesideløsning til boligforeninger, der samler alle dokumenter online. Samtidig har I altid adgang til et opdateret regnskab og alle bilag. Alt er opdateret og tilgængeligt digitalt. Det letter arbejdet for administrator, men endnu vigtigere er det, at systemet skaber en værdifuld tidsbesparelse for den frivillige bestyrelse.

Systemet skaber en værdifuld tidsbesparelse for den frivillige bestyrelse.

Tålmodighed

Der er en tendens til, at vores tålmodighed bliver mindre og mindre. Når administrator skal udarbejde en overdragelsesaftale i forbindelse med salg af en andelsbolig, eller en ejendomsmægler beder om oplysninger i forbindelse med at en ejerlejlighed sættes til salg, så forventer den pågældende beboer, at sådan en opgave kan løses inden for et par dage.

Alle de oplysninger, som administrator skal bruge for at løse disse opgaver, ligger allerede i it-systemet, så en robot vil kunne lave opgaven på et par minutter. Vi må derfor forvente, at beboernes tålmodighed med hensyn til, hvor lang tid sådan en opgave må tage at løse, forandre sig tilsvarende.

Fremtiden vil altså byde på kortere sagsbehandlingstider og mere personlig kontakt.

Artiklen er skrevet af Carsten Volden, Adm. direktør, SJELDANI Boligadministration AS.

Denne og andre artikler kan læses i seneste udgave af Magasinet Min Boligforening.