Vil I gøre en forskel for både klimaet og foreningens økonomi?

Så Tag med til vores næste VidenSeminar Tirsdag d. 28. maj 2024, hvor vi dykker ned i ‘Bæredygtige valg’, herunder energibesparelser, ladestandere, solceller og andre klimatiltag.

Skab bæredygtige forandringer i boligforeningen

En sund ejendom både nu og i fremtiden afhænger i høj grad af de valg, vi træffer i dag. Derfor sætter Min Boligforenings VidenSeminar fokus på bæredygtige løsninger til boligforeninger, der kan styrke jeres forening og samtidigt bidrage til en grønnere fremtid.

Økonomiske gevinster og klimafordele

Energibesparelser er en dobbelt gevinst – det er både til gavn for klimaet og kan resultere i betydelige økonomiske besparelser for foreningen og beboerne. Der findes adskillige muligheder for at reducere energiforbruget i ejendommen, hvad end det drejer sig om strøm, vand eller varme.

Grøn energi på taget

Taget har potentiale til mere end blot at skærme mod vejr og vind – det kan også være en kilde til grøn energi. Flere boligforeninger vælger derfor at investere i et solcelleanlæg, der efterhånden kan skræddersys til den enkelte boligforenings behov. Med solceller på taget udnyttes den vedvarende energi fra solens stråler, samtidigt med at foreningens driftsomkostninger reduceres.

Ladestandere i boligforeninger

I takt med stigende efterspørgsel på el-biler er der et voksende behov for ladestandere i mange boligforeninger. Disse ladestandere bidrager ikke kun til den grønne omstilling, men øger også ejendomsværdien og gør foreningen mere attraktiv for nuværende og kommende beboere.

Klimatiltag og skybrudssikring

Klimaforandringerne medfører nye udfordringer, herunder flere skybrud og øget risiko for oversvømmelser. Derfor er det afgørende at sikre, at foreningens ejendom er beskyttet mod ekstreme vejrforhold. Implementering af effektive klimatiltag og skybrudssikring kan minimere potentielle skader og øge beboernes tryghed.

Hvordan kommer I i gang?

Min Boligforenings kommende VidenSeminar guider bestyrelsesmedlemmer i boligforeninger til at træffe bæredygtige valg gennem indsigt i energibesparelser, ladestandere, solceller og øvrige klimatiltag. Her vil fageksperter dele deres viden om bæredygtighed, finansiering og meget mere. Der vil også være tid til, at eksperterne kan rådgive jer i forhold til de problemstillinger og spørgsmål, I har i netop jeres forening.

TILMELDING

VidenSeminaret afholdes tirsdag d. 28. maj kl. 17:00 til 21:00 i

Arbejdernes Landsbank (AL2), Nørre Voldgade 17, 1358 København K.

Det er gratis at deltage for boligforeninger.

Min Boligforenings gratis VidenSeminar er en god anledning til at få viden, inspiration og råd til kommende projekter i boligforeningen samt netværke med andre fremmødte bestyrelsesmedlemmer.