Søg støtte til et større renoveringsprojekt i jeres andels- eller ejerforening!

STår jeres forening over for et større renoveringsprojekt, eksempelvis en facaderenovering, et nyt tag eller en energioptimering, kan i nu søge tilskud fra københavns kommunes byggerenoveringspulje.

Vigtigt at vide inden i søger

• Puljen søges på vegne af hele ejendommen af enten bestyrelsen i en andels- eller ejerforening eller af en rådgiver på vegne af foreningen med en underskrevet fuldmagt.

• Et flertal af beboerne skal bakke op, før ansøgningen kan sendes ind. I andels- og ejerforeninger kræver det godkendelse fra en generalforsamling.

• I skal samarbejde med en byggerådgiver, der kan sikre at renoveringsprojektet forløber som det skal, senest når I skal udarbejde jeres ansøgning, men gerne fra start.

Gennnem Københavns Kommunes Byggerenoveringspulje kan I blandt andet søge støtte til renovering af bygningens yderside, den såkaldte "klimaskærm”. Det kan for eksempel være tag, vinduer, yderdøre, facader og gavle og skybrudssikring, såsom forhøjning af kanterne rundt om nedgange til jeres kælder. Tilskuddet afhænger af projektets karakter og ejendommens bevaringsværdi.

I kan læse mere om puljen på Københavns Kommunes hjemmeside, hvor I også kan søge puljen. Der er deadline for ansøgninger d. 4. marts 2024.