Spar penge, besvær og CO2

Andelsforeningen Tyrolsgade 8-10 i København har tidligere købt deres vaskemaskiner og tørretumblerer. Resultatet med hyppige nedbrud var udskiftning af maskiner og driftsstop i op til en uge, så beboerne ikke kunne vaske.

Vælger man som boligforening at lease sit vaskeri i stedet, giver det store fordele for bestyrelse, beboere – og miljøet. Både penge og besvær kan spares, og samtidig er det også en grønnere og mere bæredygtig løsning.

Foto: L’EASY Business

En driftsikker løsning til gavn for alle

Med en operationel leasingaftale har andelsforeningen Tyrolsgade 8-10 fået en driftssikker og miljørigtig løsning med to professionelle vaskemaskiner og en tørretumbler fra Electrolux, der hver dag leverer gode vaskeresultater. Med de topmoderne maskiner har foreningen og dens beboere tilmed reduceret deres CO2-aftryk markant.

I dag slipper andelsforeningen for bøvl med administration og service. Der er ingen uforudsete udgifter til service, og de månedlige ydelser ligger helt fast, så man altid har fuldt overblik over sine udgifter. Opstår der nedbrud, tilkaldes der service hos leverandøren, som sørger for, at det hele kører igen – til glæde for både beboere og administration.

Grøn samvittighed

Leasing gavner også klima og miljø. Nyt udstyr bruger mindre energi, og når en aftale udløber, bliver udstyret leaset videre til en ny bruger. Ved skrotning bliver 95 % af materialerne genbrugt – det sætter miljøet pris på. Det samme gør beboerne, der i dag efterspørger miljørigtige løsninger.

Ingen boligforeninger er ens

Boligforeninger har vidt forskellige behov. Derfor samarbejder vi både med Miele og Electrolux Professionel, så vi med markedets største udvalg kan skræddersy løsninger for enhver boligforening. Begge mærker er helt fremme, når det gælder teknologi, der belaster miljøet mindst muligt. For L’EASY Business er det helt afgørende at levere udstyr, der sænker den samlede CO2-udledning.

Installationstjek uden omkostninger

Før vi afgiver et tilbud, laver vi et installationstjek, så vi er sikre på, at maskinerne passer til boligforeningens vaskeri. Vi undersøger el- og vvs-installationer, afløb og vandtilførsel og undgår på den måde, at processen trækker ud pga. mangler eller behov for ekstraudstyr. Vi tilbyder altid at forberede vaskerummet til nyt udstyr ved at optimere vandtilførsel, strøm, afløb, malerarbejde og opsætning af nye borde mm. Arbejdet bliver udført af faste samarbejdspartnere til aftalt pris. Og alle omkostninger kan indgå i aftalen.

Levering alle ugens dage

Boligforeninger skal allerede fra starten mærke den fleksibilitet, som vores koncept bygger på. Så når man har valgt sin vaskeløsning, leverer vi alle ugens dage på et tidspunkt, der passer boligforeningen og bestyrelsen.

Vælg en løsning, der matcher jeres behov

Vores koncept bygger på valgfrihed og fleksibilitet. Det gælder også finansieringen. Vælger I operationel leasing, betales ydelsen via fælleskassen eller fordeles per lejlighed. Ved brugerbetalt vaskeri afregnes der automatisk per vask direkte med brugerne. Boligforeningen skal derfor ikke have en krone op af lommen.

Artiklen er skrevet af Steen Koefod Andersen, Account Manager, L’EASY Business.

Denne og andre artikler kan læses i Håndbogen for Min Boligforening.