Skræddersyede sikringsløsninger skaber tryghed i jeres forening

Der er utallige løsninger på markedet for boligforeninger, som ønsker at øge sikkerheden i og omkring ejendommen. Adgangskontrol, alarmer og videoovervågning kan blandt andet bidrage til dette - og ordentlig sikkerhed skaber tryghed for beboerne.

Alle kender den traditionelle lås, som man skal bruge en nøgle til. Men det kan være svært at holde styr på, hvem der har en, og hvem der ikke længere må have den. Ikke mindst kan det være rigtig dyrt, hvis en af forenings beboere mister sin nøgle, og låsen og alle resterende nøgler skal skiftes ud.

Foto: E-Secure ApS

Sikkerhed bliver simpelt med adgangskontrol

Med adgangskontrol bliver det nemmere at styre, hvem der færdes i og omkring bygningen. Med nøglebrikker til foreningens beboere sparer I både tid og penge og øger samtidig sikkerheden. Det bliver også lettere for bestyrelsen at administrere, hvem der har adgang til hvilke steder og hvornår. Og så slipper I desuden for at skulle skifte låsen ved bortkomne nøgler, og ved til- og fraflytninger kan I nemt lukke adgangen for visse nøglebrikker eller udstede nye.

Skræddersyede løsninger der letter hverdagen

At få adgang til sin ejendom skal gerne være simpelt for alle. Derfor er et brugervenligt adgangskontrolsystem en absolut nødvendighed, så alle foreningens beboere nemt og sikkert kan anvende f.eks. nøglebrikkerne. Men hver forening har forskellige behov. Nogle ønsker måske blot simpel adgangskontrol til opgange mv., mens andre måske har et ønske om mere omfattende sikring af ejendommen, hvor systemet også integreres med tyverialarm, videoovervågning, tågesikring eller port- og elevatorstyring.

Vi skræddersyer vores løsninger, så det passer til lige netop jeres behov for at skabe tryghed og sikkerhed i foreningen. Mulighederne for at kunne tilpasse f.eks. alarmen er næsten uendelige i forhold til både adgangskontrol, røgalarm, video, styring mm. Alt styres intelligent gennem én og samme app, og vi tilføjer hele tiden nye smarte funktioner, der er med til at lette jeres hverdag.

Overvågning under byggesager

E-Secure ApS

Står jeres forening overfor en fremtidig byggesag eller renovering? I sådanne tilfælde kan der være mange mennesker, som kommer og går i løbet af en dag. For nogle beboere kan det måske skabe en utryghed, når det ikke længere kun er foreningens beboere, som har adgang til ejendommen.

Overvågning kan både bruges til både større mindre områder. Ofte kan videoovervågning i sig selv agere som skræmmemiddel overfor dem, som ikke har ret til at være på området, og det kan bidrage til at skabe mere tryghed blandt beboerne.

For at sikre den korrekte løsning, kommer vi altid ud og gennemgår stedet, eller de steder, hvor I ønsker overvågning, før vi foreslår, hvilken løsning, der vil være den mest optimale.

Hvad er den rigtige løsning for os?

Når I skal vælge, hvem der skal hjælpe med at sikre jeres ejendom, om det drejer sig om adgangskontrol, videoovervågning eller noget tredje, så er det fornuftigt at vælge en fleksibel løsning. Det er f.eks. ofte mere fordelagtigt at eje fremfor blot at leje jeres sikringsløsninger. Det betyder nemlig, at I nemt kan udbygge, opgradere, nedjustere eller nedtage løsning, præcis når I ønsker det. Og så bestemmer I også selv, hvornår det er tid til at investere i nyt udstyr og ny teknologi.

E-Secure tilbyder den slags løsninger, og så forhandler vi desuden kun adgangskontrolsystemer, som er ISO 9001-certificeret, og vores alarmsystemer er forsikringsgodkendte. Med den korrekte form for sikring af jeres forening, kan alle beboere føle sig trygge døgnet rundt.

Artiklen er skrevet af Jan Dahl, Sikkerhedsrådgiver, E-Secure ApS.

Denne og andre artikler kan læses i Håndbogen for Min Boligforening 2021.